پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261762
جاده فارسان به خوزستان نيازمند 400 ميليارد تومان اعتبار است/ تاکنون 160 ميليارد تومان براي اين تونل هزينه شده است
تاریخ انتشار : 1402/02/07
نمایش : 414
نماينده مردم شهرستان‌هاي کيار، اردل، فارسان و کوهرنگ در مجلس گفت: جاده فارسان به خوزستان هزينه بالايي دارد و برآوردي که با پيمانکار و کارفرما انجام داديم در خصوص 400 ميليارد تومان براي اين کار نياز است
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، يکي از اين محورهاي پررفت‌وآمد جاده فارسان به خوزستان است که سومين جاده مواصلاتي چهارمحال و بختياري به خوزستان محسوب مي‌شود. چند سالي است که اين مسئله دغدغه مسئولان استان شده و براي رسيدگي به وضعيت اين جاده و برطرف کردن مشکلات آن اقدامات زيادي انجام‌شده است.

فارسان و خوزستان در نقشه به‌طور مستقيم 15 کيلومتر فاصله‌دارند اما مسافران و ساكنان اين شهرها به دليل مسير کوهستاني و صعب‌العبور بايد مسافت بيشتري را طي کنند تا به مقصد برسند. پروژه جاده خوزستان-فارسان از سال 84 آغازشده اما هنوز خبري از راه‌اندازي کامل اين جاده نيست.

حميد ربيعي، معاون مهندسي و راه اداره کل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري در سفر به شهرستان فارسان در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار گفت: پروژه خوزستان فارسان از سال 84 شروع‌شده و تاکنون 160 ميليارد تومان براي اين پروژه هزينه شده است و از سال 99 تاکنون يعني پايان سال 1401 حدود 85 ميليارد تومان هزينه شده است.

وي در ادامه افزود: پروژه فارسان خوزستان حدود 85 درصد خاک‌برداري مسير ورودي تونل انجام‌شده و لاينينگ تونل هم حدود 750 متر انجام‌شده است حدود 750 متر از لاينينگ تونل باقي‌مانده است.

وي خاطرنشان کرد: براي سال 1402 صد ميليارد تومان از اعتبارات سفر پيش‌بيني‌شده که به اميد خدا اين اعتبار تخصيص ابلاغ شود و پروژه فعال‌تر از اکنون خواهد شد.

قدرت الله حمزه نماينده مردم شهرستان‌هاي کيار، اردل، فارسان و کوهرنگ در مجلس گفت: بازديدي از پروژه‌هاي عمراني شهرستان فارسان داشتيم و بازديدي از پروژه تونل فارسان به خوزستان را داشتيم که اين پروژه از سال 99 به بعد سرعت بسيار خوبي داشته است.

وي در ادامه افزود: در حال حاضر پيمانکار کار خود را شروع کرده و به‌طور غيررسمي نيز رفت‌وآمدهايي از اين تونل صورت گرفته است. وي تصريح کرد: مقرر شد جلسه‌اي در استانداري انجام گيرد و در خصوص مشکل بودجه اين تصميماتي گرفته شود چون اين تونل و لاينينگ کردن اين پروژه هزينه بالايي دارد و برآوردي که با پيمانکار و کارفرما انجام داديم در خصوص 400 ميليارد تومان براي اين کار نياز است.

وي اظهار داشت: با تأمين 400 ميليارد تومان اين تونل به‌صورت استاندارد بازگشايي خواهد شد جلسات استاني براي پيگيري اين موضوع صورت خواهد گرفت و بنده اين امر را نيز از طريق وزير محترم پيگير خواهم شد تا بودجه تونل تأمين تا هرچه سريع‌تر اين پروژه به بهره‌برداري برسد.


سيد هادي صالحي فرماندار شهرستان فارسان گفت: تونل فارسان –خوزستان مسافت بين دو استان را کوتاه مي‌کند اين پروژه از آغاز سال جاري روند عمراني تسريع پيداکرده است و اميد است امسال بخش عمده از اين پروژه انجام خواهد شد.

وي اظهار داشت: بخشي از اين پروژه که در شهرستان فارسان قرار دارد به اميد خدا به مرحله نهايي خود خواهد رسيد انشا الله به‌زودي شاهد بخش نهايي پروژه و بهره‌برداري اين پروژه خواهيم بود.

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html